Full text: Beiträge zur Erläuterung des deutschen Rechts (Jg. 18 = N.F. Jg. 3 (1874))

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ideo ut innotesceret Praetorem agere reprimendae impro-
bitatis hoc genus hominum.1)
— ein odium, zu dem unter den jetzigen Verhältnissen in keiner Art
mehr Veranlassung geboten ist.
Allein der eigentliche Grund der strengeren Haftung der Gastwirthe,
den aufgenommenen Reisenden gegenüber, ist nicht in einem solchen
odium zu suchen, dessen ja auch der Prätor in seinem Edikte mit keinem
Worte gedenkt. Er liegt in der Natur des hier obwaltenden Rechts-
verhältnisses und hat daher auch noch heut zu Tage unveränderte
Geltung.
Ulpian selbst gibt diesem Grunde in sehr prägnanter Weise mit
den Worten Ausdruck:
1. 1 § 1 D. 1. c.: Maxima utilitas est hujus Editi: quia
necesse est plerumque eorum fidem sequi et res custodiae
eorum committere — —.
Diese Bedeutung des Edikts ist auch in der gemeinrechtlichen
Praxis richtig hervorgehoben worden.
Titius, Observ. in Compendium juris Lauterbachianum
obs. 137: Proponitur hic obligatio eorum, qui ex hospitum
receptione quaestum faciunt, qua ad damnum, hospitibus
penes se illatum, resarciendum obstringuntur. Quae mani-
festa satis aequitate nititur, cum enim caupones hospites
velut ad se invitent, ac securam habitationem eo ipso pro-
mittant, hinc de omnibus, quae diligentia humana praecaveri
poterant, si invitis hospitibus accidant, respondere quoque
tenentur.
Pufendorf, observ. jur. univ. Tom. IV obs. 150 § 3:
— Prima quidem ratio, quod necesse est plerumque fidem
eorum sequi, adhuc subsistit. Quantumvis igitur nostra
aetate honestiores caupones praesertim in urbibus non de-
ficiant, neque in universum nequitiae et improbitatis insimu-
landi sint, tamen non consequitur, legem usu custodiendam
non esse. Nam et prima ratio subsistit, neque leges
severiores reprimendi flagitii causa latae ideo vi sua
destituuntur, quod flagitii frequentia tanta amplius non
observatur . . .2)
Weis a. a. O. S. 290: Die Hülfslosigkeit des Reisenden, der
an fremdem Orte sich das Personal nicht auswählen kann, dem er
seine Effecten im Wirthshause anvertrauen muß, die Unmöglichkeit

1) Bergl. 61061-0 pro Flacco 14 („illam faecem civitatis“). Horati ns
Lib. I Sat. 5 v. 8 et 4. Martialis Lib. I Epigr. 57. Lib. III Epigr. 67.
Heineccins, antiquit. Korn. Lib. IV Tit.5 § 5. Glück S. 110. WeiS
a. a. O. S. 286 f.
2) Vergl. Leyser, med. ad P. sp. 66 m. 2. Glück S. 110, 111.

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