XII. Ueber die Ehen der ersten Christen. 267
ihrer Rechtmäßigkeit, sind die Meynungen der älte¬
sten christlichen Schriftsteller getheilt. Einige halten
sie nicht nur für unrechtmäßig, sondern so gar für
Unzucht; andere beurtheilen sie zwar gelinder, und
erlauben sie, scheinen aber doch denjenigen für einen
volkommeneren Christen zu halten, der sich ihrer ent=
hält. Unter die erstern gehört vorzüglich Tertul¬
lian, (10) doch scheint er seine Meynung lib. II. ad
uxorem wieder geändert zu haben, weil er in dem=
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selben
„non, qui in Ecclesia Dei secundum scripturas
„sanctum propositùm continentiae eligunt, vi¬
„tuperantes: sed eos qui abutuntur proposito
„in superbiam, et extollantur adversus simpli¬
„ciores, abscindimus: et damnamus eos qui
„adversum scripturas et ecclesiasticas regulas
„nova introducunt praecepta. Nos autem et
„virginitatem cum humilitate admiramur, et
„continentiam quae cum castitate et religione
„suscipitur approbamus, et nuptiarum castum
„vinculum honoramus.
(10) Tertullianus, de Monogamia. Exhortatio
castitatis. Ad uxorem lib. I. Sein Buch de
Monogamia fängt er mit folgenden Worten an:
„Haeretici nuptias auferunt, Psychici ingerunt.
„Illi nec semel, isti non semel nubunt... Verum
„neque continentia ista laudanda, quia haereti¬
„ca est, neque licentia defendenda, quia psy¬
„chica est: illa blasphemat, ista luxuriat: il¬
„la destruit nuptiarum Deum, ista confundit.
„Penes nos autem, quos spirituales merito
„dici facit agnitio spiritualium charismatum,
„continentia tam religiosa est, quam licentia
„verecunda, quandoquidem aubae cum crea¬
„tore
Voage
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