XII. Ueber die Ehen der ersten Christen: 263
Es entstunden nun gleichsam zwey Klassen von
Christen: eine: die sich des Ehstandes enthielt und
sich alle sinnliche Vergnügungen versagte, diese hielte
man für volkommener und heiliger; die andere, die
sich hierinn ihrer natürlichen Freyheit nicht berauben
ließ, sondern die sinnliche Ergötzung christlich ge¬
brauchte. (4) Diese Gesinnungen vom ehelosen Le=
ben wurden noch durch andere irrige Vorstellungen,
z. E. daß das Ende der Welt ganz nahe seye, mit=
hin das Kinderzeugen Zweck widrig; und vornemlich
durch die Stelle Pauli, 1 Cor. VII. 7. 25. 38,
S. 2
die
(4) Eusebius, Demonstratio Evangelica, lib. I,
cp. VIII. „Quocirca in Ecclesia Dei duo et¬
„iam vivendi modi instituti sint: alter quidem
„naturam nostram et communem hominum
„vitae rationem excedens, non nuptias, non so¬
„bolem, non substantiam, non opum faculta-
„tem requirens, totus autem prorlus à com¬
„muni et consueta eunctorum hominùm vita
„abhorrens, et soli divino cultui, ex immenso
„rerum coelestium amore addictus: qui hunc
„modum amplexi sunt, quasi ex hac mortali
„vita seiuncti, ipsumque duntaxat corpus in
„terra gerentes, cogitatione vero atque animo
„in ipso coelo degentes. quasi quidam colites,
„reliquorum hominum vitam despiciunt:
„quippe qui pro universo genere, supremo
„omnium Deo sacrati sint, idque non boum
„mactationibus, non cruoribus, non libatio¬
„nibus aut nidore ullo, neque fumo aut ignis
„devoratione, consumptioneve corporum,
„sed rectis verae pietatis sententiis, et purgati
„animi affectione, ad haec operibus quoque,
„quae
Vorage
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